UX alebo ako v dnešnej dobe robiť biznis?

Skratku UX by sme mohli opísať zlatým pravidlom “náš zákazník, náš pán” v digitálnom význame. Chceme predsa, aby sa návštevník našej webstránky cítil príjemne, aby sa na stránke vedel intuitívne zorientovať a našiel to, čo hľadá. Pod kvalitným UX si môžeme predstaviť webstránku orientovanú na užívateľa a jeho pozitívnu skúsenosť.

Pojem “UX” – user experience zaviedol v 90-tych rokoch vtedy zamestnanec Apple, Don Norman. User experience doslova znamená používateľský zážitok alebo skúsenosť. 

V dnešnej digitálnej dobe internetoví užívatelia nemajú čas ani trpezlivosť. Na webe je tak veľa informácií a možností, že dnešným užívateľom stačí iba niekoľko sekúnd, aby sa rozhodli, či ich váš web zaujal. Prvý dojem je nesmierne dôležitý, preto je “home page” stránky alfou aj omegou vašej prezentácie na webe.

UX dizajn je dnes už (takmer) nevyhnutnosťou

Pod UX spadajú aktivity ako prieskum cieľovej skupiny, dizajn stránky, prototyp, scenár riešenia, atď. Primárnym sledovaným cieľom sú pocity a dojmy osoby, ktorá interaguje so systémom, či už sa jedná o aplikáciu, stránku na webe alebo softvér.

Pozitívne UX by malo spĺňať nasledovné atribúty:

  • Responzívny webdesign – vaša stránka sa prispôsobí zariadeniu, na ktorom je otvorená
  • Vizualita – stránka musí popri funkčnosti aj lahodiť oku užívateľa a zároveň ladiť so značkou
  • Pozitívny feeling – vytvorte stránku, z ktorej budú zákazníci odchádzať spokojní
  • Intuitívne ovládanie – nechcete, aby sa užívatelia na vašej stránke stratili a radšej znechutene stlačili krížik

Aký dopad môže mať UX na váš biznis?

Strategický UX dizajn má potenciál dosiahnuť až 400%-ný nárast konverzií a každé investované euro do UX má návratnosť od 2-100 eur. Viac štatistík spojených s user experience a jej dopade na podnikanie môžete nájsť v článku 40 Fascinating UX Statistics.

Už aj malá zmena vie ovplyvniť nákupné správanie návštevníkov vášho webu a celková pozitívna “user experience” vie prirodzenou a správnou formou ovplyvniť ich správanie na vašom webe. Kvalitné UX zanechá v zákazníkovi dobrý pocit, čím zvyšuje celkovú hodnotu brandu. V konečnom dôsledku UX šetrí užívateľom čas a podnikateľom peniaze.

zdroje:

Zásady používania cookies
Zásady používania cookies na webových stránkach www-lemonagency.sk informujú užívateľov o využívaní týchto súborov a im podobných, ktoré upravuje smernica EÚ 2002/58/ES o súkromí a elektronických komunikáciách. Súbory cookie

S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie tejto webovej lokality ukladáme na vašom zariadení malé dátové súbory, tzv. cookie. Je to bežná a užitočná prax väčšiny veľkých webových lokalít. Pokračovaním v prezeraní našich stránok bez zmeny nastavení cookies vo vašom prehliadači vyjadrujete súhlas s ukladaním cookies na vašom zariadení. Podrobnosti o odvolaní súhlasu sú uvedené nižšie v časti „ako kontrolovať súbory cookie“. Čo sú súbory cookie? Súbor cookie je malý textový súbor, ktorý webová lokalita ukladá vo vašom počítači alebo mobilnom zariadení pri jej prehliadaní.

Vďaka tomuto súboru si webová lokalita na určitý čas uchováva informácie o vašich krokoch a preferenciách (napríklad jazyk, veľkosť písma a iné nastavenia zobrazovania), takže pri prehliadaní jej jednotlivých stránok ich nemusíte opätovne uvádzať. Ako používame súbory cookie? Na stránkach www.scr.sk používame cookies v rámci služby Google Analytics, ktoré nám pomáhajú prispôsobiť stránku vašim potrebám. Vaše súkromie je pre nás dôležité, a preto sú všetky tieto údaje anonymné a o užívateľovi nezaznamenávajú žiadne osobné údaje, ani údaje, ktoré by mohli viesť k identifikácii jeho osoby.

Tieto údaje sú využívané len na štatistické, technické a marketingové účely. S pomocou Google Analytics štatistík môžeme skúmať návštevnosť našich stránok a informácie, ktoré sú pre užívateľov zaujímavé a ku ktorým sa vracajú najčastejšie. Tieto súbory cookies patria do kategórie analytických, ktoré slúžia na vytváranie anonymných prehľadov o obľúbenosti a návštevnosti jednotlivých stránok. Vygenerované informácie sú uložené ako anonymná štatistika v spoločnosti Google, bez možnosti priradenia ku konkrétnej osobe.

Všetky cookies môžete kontrolovať a/alebo zmazať podľa uváženia. Môžete vymazať všetky súbory cookie uložené vo svojom počítači alebo inom zariadení a väčšinu prehliadačov môžete nastaviť tak, aby ste im znemožnili ich ukladanie. Návod na blokovanie a zmazanie cookies nájdete na domovských stránkach vašich prehliadačov.

Podrobnosti o odstraňovaní a odmietaní súborov cookie a ďalšie informácie o týchto súboroch nájdete aj na webovej lokalite www.aboutcookies.org alebo www.allaboutcookies.org. Informácie o používaní súborov cookie v prehľadávačoch v mobilných telefónoch a podrobnosti o odmietnutí a odstránení takýchto súborov cookie nájdete v príručke k vášmu telefónu alebo tabletu. Po blokovaní súborov cookie budete môcť aj naďalej navštevovať naše stránky, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne. Zároveň sa nebudú ukladať vaše preferované nastavenia webovej lokality, nebudeme môcť analyzovať návštevnosť našich stránok a prispôsobovať ich nastavenia potrebám užívateľov.